Szukaj na tym blogu

piątek, 1 czerwca 2012

Chart 210

Romet "Chart" to najmłodszy i najnowocześniejszy motorower z rodziny Romet produkowany w latach 1988-1994. W Charcie odmiennie niż w dotychczas produkowanych pojazdach zastosowano skonstruowane od nowa i specjalnie dla niego nie tylko silnik i ramę ale także większość innych zespołów i ich elementów. Zrezygnowano ze stosowanych wcześniej w motorowerach uproszczeń konstrukcyjnych stosując w ich miejsce rozwiązania typowe dla motocykli, co zbliżyło Charta do panującej wówczas wśród czołowych producentów tendencji do zmiany pojazdów klasy 50 cm³ z roweropodobnych w prawdziwe małe motocykle.
Chart produkowany był w dwóch odmianach: 210 i 211, różniących się między innymi zastosowaniem importowanych kół odlewanych ze stopu lekkiego (Sachs). Nowoczesna sylwetka Charta i dobre tłumienie wstrząsów dzięki zastosowaniu hydraulicznych amortyzatorów zapewniają kierowcy wygodną pozycję i komfort jazdy. Wyposażono go także w lusterko wsteczne, kierunkowskazy oraz skuteczniejsze hamulce i elektroniczny zapłon. Chart to prawdopodobnie najlepszy projekt inżynierów z Rometa, jednak nie jest on tak bardzo popularny jak Ogar czy Komar. Chart spisuje się dobrze w każdych warunkach w terenie jak i na ulicy. Ze względu na swoją niezawodność i nowoczesność nazywany jest "polskim Simsonem".

Dane techniczne
  • Silnik - dwusuwowy chłodzony powietrzem
  • Typ - 027 DEZAMET
  • Pojemność skokowa - 49,8 cm³
  • Średnica cylindra - 38 mm
  • Skok tłoka - 44 mm
  • Stopień sprężania - 8
  • Moc/prędkość obrotowa - 2,0 kW (2,8 KM)/5800 obr/min.
  • Moment obrotowy 3,5 Nm
  • Gaźnik - 14MC lub BING 1/14/206, z przysłoną rozruchową
  • Sprzęgło - 3-tarczowe mokre
  • Skrzynia biegów - 3-biegowa z nożną zmianą biegów
  • Paliwo - mieszanka etyliny 86 z olejem w stosunku 30:1
  • Instalacja elektryczna - iskrownik-prądnica typ 105 6 V - 25W
  • Cewka ładowania 6V - 1,4 A
  • Akumulator 6V - 10Ah
  • Zapłon - bezstykowy, elektroniczny moduł zapłonowy
  • Świeca zapłonowa - F-100 (Iskra)
  • Masa silnika (bez oleju) - 15 kg

Wymiary

  • Długość całkowita - 1900 mm
  • Rozstaw osi - 1200 mm
  • Szerokość kierownicy - 685 mm
  • Wysokość kierownicy - 1100 mm
  • Masa w stanie suchym - 76 kg
  • Dopuszczalne obciążenie - 160 kg
  • Zużycie paliwa - 2,3 l/100 km
  • Pojemność zbiornika paliwa - 8,2 l (rezerwa 1 l)

Zawieszenie kół

  • przednie - widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym, skok 140 mm.
  • tylne - wahacz z amortyzatorami tłumionymi hydraulicznie, skok 65 mm.

Ogumienie

  • przód - 17x2.25"
  • tył - 17x2.75"
  • Łańcuch - rolkowy 12,7x8,51x5,2 mm 110 ogniw
  • Hamulce - szczękowe bębnowe o średnicy bębna 125 mm

Oświetlenie

  • przód - reflektor z żarówką BD-20d; 6V - 25/25W
  • tył - lampa tylna z żarówką dwuwłóknową BAY-15d/19 w tym:
  • światło tylne 6V - 5W,
  • światło stop 6V - 21W
  • Kierunkowskazy - żarówki BA-15s/19; 6V - 21W
  • przerywacz kierunkowskazów ME-2; 6V - 2x21W
  • Oświetlenie prędkościomierza - żarówka BA-9s; 6V - 2W
  • Sygnał dźwiękowy - 6V zasilany z akumulatora

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz